V filmski industriji, katere uspeh naložb, kljub
ogromnim kapitalnim rizikom, še vedno sloni večinoma na subjektivistični podlagi,
se ob pogledu na številne ustvarjalce (v skladu z željami studiev in
vlagateljev) zdi skorajda nemogoče ves čas ostati samosvoj in hkrati
inovativen, ne da bi vsaj za trenutek zašel iz stalno naraščajoče vrednostne
lestvice svojih izdelkov. Režiser in scenarist Guy Ritchie, ki je na začetku svoje kariere za Lock,Stock and Two Smoking Barrels in Snatch požel pravo ploho pozitivnih kritik s
strani ocenjevalcev ter gledalcev, predvsem zavoljo kinematografične izkušnje v vicioznem,
hiper stiliriziranem britanskem podzemlju, polnem satiričnih in hkrati huronsko zabavnih
umazanih grehov. Po omenjenih priznanih izdelkih, se je njegova cineastična
sreča obrnila, kar je botrovalo kritiško sesutem Swept Away in nato malce manj
mučnem Revolverju, kar je hitro dvignilo retorična vprašanja: bodisi se je
Ritchie popolnoma izčrpal ter nam tako bil zmožen dati 'zgolj' dve mojstrovini
(bodisi je bil razlog njegov neposrečen zakon z Madonno, ki jo je neslavno poskusil
vključiti tudi v njegov tretji film). Po RocknRolli so lahko bili pomirjeni
tako največji oboževalci kot kritiki tega nekonvencionalnega ustvarjalca, saj
je njegov peti izdelek prepričljiva vrnitev h rahlo pocukranemu izdelku polnemu
stila, ki kar izžareva energijo in hudomušno satiričnost.
Ob vrnitvi k žanru, ki ga je proslavil, Ritchie
ponudi že znan ekstrapolacijski kolaž med seboj interakvitnih zgodbovnih niti,
ki se osredotočajo na umazane prevare, pohlep, izdajstva in paradigmatično
neumnost podzemlja pronicljivo prikazanega Londona. Ritchijev unikaten stil
ponovno oživi (tudi s pomočjo fotografije Davida Higgsa), saj s formo različnih arhetipskih zgodb prezentira učinkovito
družbeno kritiko, poleg zanj značilne ostre naracije in humorja ki se ironično
dotika razvoja in infrastrukture novega Londona, ki je kot prestolnica vse prej
kot romantično stilirizirana, saj se režiser obregne ob karseda velika količino
umazanih beznic, zapuščenih zgradb ter umazanih pubov prepolnih s korupcijo,
kriminalom, kjer se kaže surova decepcija človeka (četudi ne najbolje
izvedena), ki izvira iz gruče osrednjih plastičnih in hudo zabavnih osrednjih
karakterjev; pa naj si bo to lucidna rock zvezda Johnny Quid na svoji poti tlakovani z drogo ali huronsko zabavna tolpa The Wild Bunch, ki ima nemalo težav z lokalnih
gangsterskim šefom. Čeprav se film kljub kompleksni zasnovi ne jemlje za
preresnega, kljub številnim satiričnim pripetljajem še vedno najde čas za bolj
emocionalno nabite momente.
![]() |
If a slap don't work, you cut 'em or you pay 'em, but you keep your receipts, cos this ain't the Mafia. |
Ob številnih dovptipih režiserjevega domačega mesta,
ima Ritchie kljub temu več kot dovolj energije za številne zapomljive sekvence.
Kljub relativno počasnemu začetku, ki predstavi običajno mnoštvo provokativnih
karakterjev in ključne zgodbovne točke, film kmalu ujame hiter tempo, kjer se
zgodba, v prizorih, ki si hitro vrstijo in so polni situacijske komike,
satiričnih naključij, filozofskih monologov, poklonov (predvsem na neuničljive
ruske plačance), odbitih karakterjev, alegorij na druge ustvarjalce (s skrivnostno sliko povsem direktno na Tarantinov Pulp Fiction), suče na
vse strani. Kljub temu da je včasih prisoten občutek že videnega in je nasilnih
momentov za spremembo tokrat precej manj, je dinamična izvedba, s fluidno
montažo in zapomljivo glasbeno podlago, tako bombastična in prikupna, da manjši
nelogizmi kaj hitro zbledijo v ozadju.
Dramaturgija je tudi tokrat, kot se za Guyeve
zgodnje začetke spodobi, prepričljiva; Gerarld Butler, ki v vlogi
nizkokategoričnega mafijca nadomešča Jasona Stathama, s svojim šarmom in
groteskno robustnostjo zaseda vidnejšo vlogo med protagonisiti. Kot druga člana
tolpa sta huronsko zabavna simpatično-flegmatični Idris Elba ter izjemni Tom
Hardy, katerega karakter večkrat izzove salve smeha. Četudi se Tom Wilkinson v
vlogi mafijca Lennya Colea ne približa Fordovi kreaciji, je njegov zastrašujoč
karakter, poln duhovitih enovrstičnic, dovolj prepričljiv. V radikalno
sofisticirani vlogi femme fatale se tokrat predstavi zapeljiva Thandie Newton,
kot preračunljiva računovodkinja željna avanturističnosti. Zasedbo zaključujeta
Mark Strong kot Archie, glavni narator s polno malho številnih referenc in Toby
Kebbel kot narcisoidni roker Johnny Quid.
![]() |
Beauty is a cruel mistress, is it not? |
Četudi se lahko reče marsikatero na račun že
videnega zapleta in osnovne zasnove iz Ritchijevih prejšnjih umotvorov, je
RocknRolla preprosto preveč zabaven, kratkočasen in odštekan, da bi se mu
renoviranje štelo za velik minus. Nenazadnje film ni zgolj lupina, temveč ima
za povedati mnogo substančnega na subtilnejši ravni, s čimer za seboj pusti številne
novo nastale spogledljivce z Ritchijevim umetniškim stilom. Mojster je pač
mojster; če citiram film: Nobena šola ni kot stara šola in Ritchie je njen
prekleti ravnatelj.
8/10
Tudi meni kul film in vrnitev Guyja Ritchieja v prvo ligo.
OdgovoriIzbrišizabaven :)
OdgovoriIzbrišisem ga gledal premierno za silvestrovo v koloseju lol :D