Z naslovnim projektom se eden vidnejših, trenutno delujočih
vizualistov na celuloidu ter proslavljeni režiser filmov Wanted, Nightwatch in
Daywatch Timur Bekmambetov, zopet vrača k svojim značilno posnetim, visoko
stiliriziranim akcijskim sekvencam, ki so brez najmanjšega dvoma največji atribut
tegale filma, ki žal v želji po svoji originalnosti, radikalnosti ter
pomenljivosti vode ne drži na drugih, pomembnejših in za kvalitetno filmsko
izkušnjo predvsem ključnih mestih.
Vsakemu pravemu cineastu je že dalj časa
kristalno jasno, da ob poplavi raznih remakov, preddelov, adaptacij znanih knjižnih
predlog ter računalniških iger in rebootov, Tovarni sanj malo po malem zmanjkuje
originalnih idej (pravih auterov v
moderni dobi na zahodni obali ZDA tako rekoč ni), zaradi česar se v želji za
čim večjim zaslužkom (seveda ne ozirajoč se na distinkcijo med dobičkom ter
kvaliteto) ozirajo k vse bolj bizarnim idejam, ki so nenazadnje tudi glavni
krivec za stagnacijski trend zadnjih let. Četudi je verjetno marsikdo ob
skrajno ekstravagantnem naslovu zavil z očmi, rekoč česa si bodo še izmislili,
vas lahko vsaj malo pomirim, s tem da povem, da sledeč izdelek bazira na
senzacionalno uspešni in hkrati celo kritiško priznani bukvi.
Pisec Seth Grahame Smith je pred izidom istoimenskega romana za mnoge precej neokusno posegel v še eno kultno knjižno delo, ki ga je precej 'originalno' poimenoval Pride and Prejudice and Zombies. Oba zloglasna romana sicer nista zgolj navaden kratkočasen šund, saj za skorajda samoironično premiso skrivata presenetljivo veliko pomenljivih alegorij, kontroverznih idej ter spornih, provokativnih reinterpretacij zgodovinskih dogodkov ob katerih bi Bruce Catton in Shelby Foote od zgroženosti verjetno utrpela trajne mentalne posledice. Četudi je pisec sodeloval kot koscenarist, je prav izredno šibek in nekoherenten scenarij plod številnih težav (tudi pomemben subsidiaren nivo, ki je romanu dal posebno kakovost ter subtilnost na celuloidu, verjetno tudi zavoljo vidno prekratke minutaže, umanjka). Sicer je prva polovica filma, ki se osredotoča predvsem na brezmožgansko akcijo (ki po malem spominja na nekatere B klasike kot sta Creature from the Black Lagoon ter Attack of the Crab Monsters) začuda bolj gledljiva in hkrati superiorna drugi, ko želi film z dodatkom političnih konstruktov, spletk in zgodovinskih asociacij (ki jim sorazmerno sledijo številni anahronizmi) zaplavati v resnejše vode, a se zgodi ravno nasprotno, saj v svoji nedoločnosti hitro zbledi, saj se jemlje daleč preresno. Ne pomaga niti povprečna dramaturgija, karakterizacija in antiklimatičen konec, vsled precej povprečne naracije pa gledalec hitro, kljub visoko oktanski akciji, postane malodušen.
Pisec Seth Grahame Smith je pred izidom istoimenskega romana za mnoge precej neokusno posegel v še eno kultno knjižno delo, ki ga je precej 'originalno' poimenoval Pride and Prejudice and Zombies. Oba zloglasna romana sicer nista zgolj navaden kratkočasen šund, saj za skorajda samoironično premiso skrivata presenetljivo veliko pomenljivih alegorij, kontroverznih idej ter spornih, provokativnih reinterpretacij zgodovinskih dogodkov ob katerih bi Bruce Catton in Shelby Foote od zgroženosti verjetno utrpela trajne mentalne posledice. Četudi je pisec sodeloval kot koscenarist, je prav izredno šibek in nekoherenten scenarij plod številnih težav (tudi pomemben subsidiaren nivo, ki je romanu dal posebno kakovost ter subtilnost na celuloidu, verjetno tudi zavoljo vidno prekratke minutaže, umanjka). Sicer je prva polovica filma, ki se osredotoča predvsem na brezmožgansko akcijo (ki po malem spominja na nekatere B klasike kot sta Creature from the Black Lagoon ter Attack of the Crab Monsters) začuda bolj gledljiva in hkrati superiorna drugi, ko želi film z dodatkom političnih konstruktov, spletk in zgodovinskih asociacij (ki jim sorazmerno sledijo številni anahronizmi) zaplavati v resnejše vode, a se zgodi ravno nasprotno, saj v svoji nedoločnosti hitro zbledi, saj se jemlje daleč preresno. Ne pomaga niti povprečna dramaturgija, karakterizacija in antiklimatičen konec, vsled precej povprečne naracije pa gledalec hitro, kljub visoko oktanski akciji, postane malodušen.
Abraham Lincoln (sterilni in neprepričljivi Benjamin Walker; vlogo je zavrnil Tom Hardy, v predprodukciji pa so odpadli še Eric Bana, Josh Lucas in Adrien Brody) je že kot mlad deček izkusil vzajemno grožnjo vampirizma in suženjstva, katerega personifikacija, očetov nadrejeni Jack Barts (ki ga precej nekonistento ter neobičajno zmedeno igra Marton Csokas) pred očmi sina ubije njegovo mater (prepričljiva Robin McLeavy, ki se je sprva potegovala za vlogo Lincolnove soproge). Izurjen lovec na vampirje Henry Struges ( izstopajoči Dominic Cooper, ki je vlogo dobil po odpovedi Joaquina Phoenixa) izuči maščevanja željnega Lincolna v ubijanju vampirjev s pomočjo v srebro pomočene sekire. Protagonist se tako s hobijem kratkočasi med precej manj razburljivim študijem prava, pri čemer njegova prvotna, osebno naravnana misija, kaj hitro, predvsem zaradi napredujoče politične kariere, prerase okvirje ter temu primerno dozori v ideološko antivampirsko ter protisuženjsko gibanje.
Najbolj se opazi pomanjkanje satiričnosti in
pikrosti, saj tako obskurna premisa predstavlja določene imperative, ki bi se
jih ustvarjalci, predvsem v drugi polovici, zgolj 105 minut trajajočega filma,
morali zavedati. Producent filma Tim Burton je slednjo omejenost precej bolj
zgledno izkoristil v aktualnih Dark Shadows, ko je v izdelek vpletel
prepotreben črni humor, ki tu tako manjka. Resda so akcijski prizori (kot se za
režiserjev sloves spodobi) inovativni ter sila zabavni. Bekmambetov namreč ponudi
presenetljivo krvavo izkušnjo, kjer sloviti predsednik na karseda slikovite
načine zatre zadostno količino zobatih sovragov, pri čemer to, po zaslugi
režiserjevega izjemnega očesa za kompozicijo, počne s stilom, ki bi mu ga
zavidal tudi ljubitelj upočasnjene akcije Zack Snyder.
Koreografija v dvobojih
tako predstavlja vrhunec izdelka, pri čemer izkušnjo kvari hitra, konfuzna
montaža. Tehnična stran tako trpi predvsem zavoljo relativno majhnega proračuna
(le okrog 70 milijonov), saj kakovost posnetega niha, predvsem se pomakanje
zelencev opazi v prizorih, kjer vidno polje zapolnjujejo računalniški efekti,
katerih kvaliteta še najbolj pride na dan v velikem finalu v bitki pri Gettysburgu, ko epskost celotnega
dogajanja, kljub pomembnosti, hitro zbledi.
Walker se v svoji prvi vodilni vlogi nikakor ne
znajde, manjka mu pravega šarma ter karizme; v nasprotju s Cooperjem, ki vlogi
doda nekaj sentimenta, a tudi ta, proti koncu predvsem zaradi manka plastičnosti
in kompleksnosti lika, zbledi. Predstava Rufusa Sewella v vlogi glavnega
antagonista je presenetljivo stereotipna in temu primerno povprečna, saj hkrati
podleže stokrat prežvečenim in videnim klišejem.
![]() |
And I heard, as it were, the noise of thunder. I looked, and behold, it was Death, saying, "Come and see." And I saw... and Hell followed me. |
5/10
Ne, imaš prav na zgodbi ni bil nikdar močan, njegov smisel za estetiko pa je bil še najbolj viden v filmski priredbi stripa Wanted. Ti pa lahko zagotovim, da je Lincoln kar se tiče kvalitete pod vsemi tremi, tudi zgoraj omenjenimi, filmi. Sem prepričan, da ti tudi tale film ne bo nevem kaj. Mi je bil pa kanček boljši od letošnjega The Ravena (vendar res le kanček), če smo že pri bizarnih poskusih spreminjanja življenska slavne osebe.
OdgovoriIzbrišiSe opravičujem, sem po nesreči zbrisal tvoj komentar. Haha sem ga moral omenit, ker počne v kontekstu tale Lincoln podobne stvari. Se pa spomnin tvojega zapisa o Ravenu, vem da si bil kar razočaran, tako da bo verjetno tale film padel v isto ligo.
OdgovoriIzbriši