IMDB
Sacha Baron Cohen je nazaj. Eden redkih igralcev, ki se požvižga celo na
metodično igranje in se (predvsem za lastno filmsko produkcijo) povsem potopi v
katerega izmed svojih drugih jazov, sicer likov, ki jih je za krajše skeče v Da Ali G Showu
osnoval že pred začetkom novega stoletja. Diktator je film, ki se mu roka
avtorja nedvomno pozna, saj v osnovi ponuja še več tistega, kar smo videli v
Brunu, Boratu in Ali Gju. Manko napredka v konstruktu zgodbe in njeni
sporočilnosti ter pomakanje izvirnosti pri skečih je bilo opazno že pri Brunu,
a slednje tokrat prerase v večjo težavo. Film zopet dostavi mešanico
nagnusnosti, ofenzivnosti, krutega humorja in znova hodi po robu kot britev
ostre naracije. Škoda le, da se slednji posveti v preveliki količini in pozabi
na to, da je njegov primarni namen gledalca zabavati.
![]() |
Is there any way you could lend me some money? Maybe... 20 million dollars? |
Osrednji lik je diktator, general Aladeen, ki je na čelu fiktivne severnoafriške 'republike'. Ko na plan privrejo informacije o njegovih poskusih z jedrskim orožjem, je pozvan pred svet Združenih narodov, z namenom pojasniti pomen svojih dejanj. A v New Yorku pride do izdaje in stvari se drastično zapletejo.
Karakter bazira na množici resničnih diktatorjev (najbolj očiten je
kakopak Gadafi), pri čemer njegova osebnost še najbolj spominja na percepcijo o
diktatorjih, ki jo ima običajen prebivalec modernega sveta in ni nič več kot
dobro izoblikovan kliše. Rasizem in seksizem sta seveda del formule.
Cohen si je v preteklosti pri filmskih izdelkih privoščil že bolj ali manj
vse. Tudi najbolj pekoče družbene tabuje in sporne pripetljaje je obračal in
gledalce poskušal nasmejati s prizori incesta, posilstva, antisemitizma, rasnih
kritik in drugih spornih tem. Naj povem, da me s prenosom Borata in
Bruna na filmsko platno v preteklosti ni ravno navdušil. Odkrito priznam, da
nisem ljubitelj te vrste komike (pa sem kot človek liberalen in pogoltnem
marsikaj). Ta je namreč provokativna in večkrat žaljiva do naključnih
udeležencev skečev. (Ob ogledu le teh, si ne morem pomagati in preprosto ne
misliti, kako bi ravnal sam, če bi se znašel sredi podobnega dogodka, kar
ponavadi botruje občutku nelagodnosti, ki je zgolj še en razlog, da mi njegovi
poskusi šal ponavadi niso smešni.) V Diktatorju poskuša predvsem s še večjo
provokativnostjo, ki je razlog, da gre njegova okusnost večkrat čez rob, sploh
ob prizoru rojstva na začetku in sceni z odrezano glavo. Pri prejšnjih
projektih sem spoštoval in hkrati občudoval tehnično stran filma in predvsem
konstruiranje ter izvedbo samih skečev. Diktator tokrat takšno zasnovo umakne
in se ne trudi z (mo)dokumentarističnim montažiranjem prizorov, zato bolj
spominja na kakšno parodijo, komedijo (glavna nit je tokrat izrazitejša, a koherentnost
ne pomaga, saj je sporočilnost minimalna)) in tokrat ponudi veliko jasnejšo
zasnovo, ki se odraža v povečani fluidnosti dogajanja na platnu. Humor še vedno
ostaja isti in deja vu efekt bo v določenih prizorih pogost, saj se film jasno
spogleduje s svojim predhodnikom Boratom. Le da je bil Borat karakter, s
katerim je povprečen gledalec lažje simpatiziral, tokrat pa
karakterizacija služi zgolj črnemu humorju, ki pa ne doseže cilja in v svoji
bizarnosti dokončno propade ob koncu, ki poskuša osrednji lik približati
gledalcem in s tem pustiti končno sporočilo vredno razmisleka. Večina stvari je
prežvečenih, že videnih, za boljšo komičnost bi bilo potrebno dodati predvsem
pri sami vsebini in konstrukciji šal, ne le na povečani spornosti, ki ponuja
zgolj poceni smeh.
Film sicer ima nekaj svojih momentov. Svetla točka je soundtrack, ki je plod
dela Errana Cohena, Baronovega brata in nekaj šal je zastavljenih pošteno. Določne
povezave ter primerjave diktatorstva z ZDA se ponujajo kar same in so naravnost
odlične. In čeprav sta karakterja Bena Kinglseya ter Anne Faris zgolj
karikaturi, ki jima manjka osebnostnega razvoja, igralca svoje delo opravita z
odliko. Seveda je precej odvisno, kaj od filma gledalec pričakuje. Sam sem upal, da bom
od Cohena dobil svež izdelek (morda po kontroverznosti celo nekaj nalik
Chaplinovi satiri The Great Dictator) in z njim več subtilnega humorja, satire,
sporočilnosti ter ironičnosti. Ni dvoma, film ima svoje momente in ljubitelji
Cohenovega humorja se bodo nedvomno zabavali, a kaj ko je ob pogledu na njegovo
delo, predvsem na izdelke pred velikim prodorom na filmska platna jasno, da zna
in zmore mnogo, mnogo več.
5/10
En manjši predlog za boljšo funkcionalnost bloga: Lahko barvo pisave pri povezavah spremeniš toliko, da je takoj vidno da gre za povezave?
OdgovoriIzbrišiUpam, da je bolje. :)
OdgovoriIzbrišipozdrav, vedno je v užitek videti novega ljubitelja filma
OdgovoriIzbrišialso, check me out
http://jebenonajboljsi.blogspot.com/