sreda, 20. junij 2012

Easy A (2010)

IMDB

Easy A je nedvomno ena originalnejših in zanimivejših komedij zadnjih let. Prebrisana, kontroverzna, podkrepljena z odlično dramaturgijo (predvsem s strani mlade vzhajajoče zvezde Emme Stone). Četudi so ponavadi komedije, katerih premise se tikajo raznih srednješolskih zdrah vse prej kot huronsko zabavne, je Easy A redka izjema in verjetno najboljši predstavnik žanra po Mean Girls iz leta 2004. Sicer je glavna premisa konvencionalno osnovna in glede na strukturo ter obnašanje današnje mladine skorajda presimplistično naivna, a film ima na subtilnejši ravni dosti povedati o težavah informacijske dobe in s tem hkrati učinkovito prezentira slavni rek, da ima laž kratke noge. A prav karizmatičnost in energija glavne protagonistke, s pronicljivo zasnovo filma in nevsakdanjo ter zelo posrečeno komiko, kažeta veliko željo ustvarjalcev narediti poseben izdelek, ki bo gledalcu ostal v spominu tudi po izhodu iz kinodvorane.

The rumors of my promiscuity have been greatly exaggerated.

Četudi je malce nelogično, da bi bil karakter z izgledom Emme Stone tako neopazen s strani moške populacije, da ga nebi našel niti Google Earthe, je zgodbovni zaplet, v katerega se zamota predobrovoljen osrednji lik (z nemalo pomoči agresorske prijateljice) dokaj svež. A bolj kot sam scenarij je pomembna prezentacija, ki je glavni atribut izdelka. Film namreč v vsakem prizoru posebej izžareva poseben patos in simpatično prikupnost. Olive Penderghast (Stone) je preprosta, sofisticirana punca, ki živi v boemski anonimnosti, dokler jo lastna, sprva nedolžna laž o izgubi lastne nedolžnosti s fiktivnim starejšim študentom, ne postavi na radar celotne šolske skupnosti. Novica se razširi kot ogenj, podkrepi jo še dejanje usmiljenja, ko Olive zavoljo gejevskega prijatelja in njegovega ugleda v družbi, zaigra spolni odnos. Govorice o uslugi se razširijo, sploh ko Olive ekskluzivno izjemo zamenja za ustaljeno prakso. Zgodba ni manipulativna in nemetodično pokaže neizhodnost karakterja, ko ta napačne stvari počne z dobrim razlogom.


Referenc na pop kulturo, tehnologijo in reciklaže številnih drugih umotvorov je nemalo, a film nikdar ne preseže meje dobrega okusa in ostane kratkočasno zabaven do samega katarzičnega konca. Zgodbovna nit (tudi po zaslugi koherentnega, po izvirnih poglavjih razdeljenega scenarija) teče organsko, neprisiljeno, kar učinkovito realizira suverena režija Willa Glucka. Film prevzame idejo za naslov ter substrat za številne asociacije iz dela Nathaniel Hawtthorne Škrlatno pismo, pri čemer Olive spominja na glavni lik romana Hester Prynne, ki jo s strani družbe, zaradi prešuštva, zadane infamija
Večino prizorov ukrade Emma Stone ( s sledečo predstavo, ki jo je postavila med vidnejše igralke, je nedvomno vrgla rokavico številnim režiserjem). Nedvomen občutek za komičnost in izrazna ter situacijska komika kažeta skorajda utečen igralski talent, ki bi ga pripisali marsikateri starejši igralki. Po drugi strani se ne boji povzeti neodločnosti karakterja in (subtilno) slednje spremeniti v lepo število pikrih enovrstičnic in zabavnih scen.


A is for Awesome.

Filmu pomaga tudi prepričljiva dramaturgija nepozabnih stranskih vlog, ki so resda klišeji, a so predstavljeni tako simpatično, da gledalca prevzamejo do konca. Stanley Tucci in Patricia Clarkson sta odlična kot Olivina starša, razumevajoča, huronsko zabavna in zanimiva, njuna  interakcija s hčerko pa je nekaj najbolj običajnega in neprisiljenega. Omeniti velja še idealnega profesorja angleščine, ki ga s pravo mero ironije, satiričnosti in duhovitih dialogov, igra Thomas Haden Church. Lepo je videti tudi Malcolma McDowella v vlogi ravnatelja,  Amando Byrnes kot lucidno versko zanesenjakinjo (v spominu ostane tudi njen oče) ter Liso Kudrow v vlogi rahlo histerične socialne delavke.

Easy A je brez vsakršnega dvoma osvežujoča najstniška komedija, s sicer ne ravno zakupljivo premiso, ki jo zasenči z lepim številom komičnih prizorov ter simpatično karakterizacijo, pri čemer ostane Emma Stone v spominu tudi po ogledu.

7/10

4 komentarji:

  1. Uf, meni je pa tole tako zelo posran in dolgočasen film, da sem ga komaj zdržal. Pa Emma Stone mi je bila grozno zoprna in antipatična.

    OdgovoriIzbriši
  2. Komedije so res kočljiva zadeva za ocenjevanje. Meni so bili res karakterji tako simpatični, da sem se večkrat močno nasmejal, veliko večkrat kot pri sorodnih izdelkih. Emma Stone je pa dvorezen meč, to je kristalno jasno. Ali ti je zelo simpatična ali pa zelo antipatična. Ne le njena igra, temveč celoten karakter in hkrati na širši ravni tudi njena osebnost, Meni je v nasprotju s tabo pač prvo; osebno mi je ena najsimpatičnejših igralk nove generacije, ki za povrh vsaj igra in le le pozira. Ampak seveda, vsak ima svoje mnenje, vsak stvar vidi v svoji luči.

    OdgovoriIzbriši
  3. V The Help mi je bila zelo okej, tule pa res grozno antipatična in zoprna. Pa tudi v The Rocker mi je šla skozi dejansko, pa v Zombieland prav tako, kar pomeni, da nimam nič proti njej na splošno.

    OdgovoriIzbriši
  4. No, potem ti je bil verjetno zgolj karakter spisan antipatično :) Bomo videli kakšna bo letos v Gangster Squadu z Goslingom ter v Spider Manu, kjer je sodeč po predfilmih duh Gwen Stacy ujela bolje kot njena kolegica iz Help, Howardova. :)Čeprav je res, da je je bil v Raimijevi verziji karakter obupno spisan in skorajda groteskno popačen.

    OdgovoriIzbriši