sreda, 20. junij 2012

Lockout (2012)

IMDB

Nič ni narobe s filmi, ki se očitno poslužujejo sredstev umotvorov B kategorije. Lockout, mešanica znanstvene fantastike, akcijskega filma in futurističnega slasherja, ima svoje momente  (zavoljo sijajnega Guya Pearcea) in se s slabšim proračunom niti ne obremenjuje. Karizmatični protagonist je gonilo precej preproste, dvodimenzionalne in enoznačne fabule ki se zanaša predvsem na igralske sposobnosti avstralskega zvezdnika. Niti povprečna akcija, ne režija in tempiranje akcijskih sekvenc ne bosta ostali v daljnem spominu, saj kljub zadostni količini substance film peša, ko na zaslonu umanjka osrednji lik, ki skozi prizmo vznesene in sebe polne osebe še najbolj spominja na kakšnega Johna McClanea ali legendarnega Snake Plisskena.


Oh, come on. People love me. Just ask your wife.

V letu 2079 je bivši Ciin agent Snow (Pearce) vsled nacionalne izdaje in krive obsodbe zoper umora najboljšega prijatelja (ki je konkurenčnim silam želel prodati zaupne podatke), obsojen na hyper spanje na zloglasnem vesoljskem zaporu MS-One. Medtem se hči predsednika Emily (bleda Maggie Grace) odpravi v taisti zapor, zavoljo določitve kriterijev pogojev življenja in aksiološke neznanke, ki se tiče vpliva zamrznjenega stanja obtožencev na njihovo mentalno stabilnost. Med intervjujem z upravnikom se pripeti pobeg, pri katerem izstopa predvsem dementni ter psihotski Hydell (Joseph Gilgun znan iz Harry Browna), ki izpusti preostale obtožence (meddrugim tudi lastnega brata Alexa (Vincent Reagan, Troy) in ekipo vključno s predsednikovo hčerko, vzame za talce. Snowu tako kot idealnemu kandidatu ponudijo alternativo: rešiti hčerko v zameno za oprostilno sodbo. Snow se kljub začetnemu nerganju, ki ga odmakne od forme stereotipnega heroja, strinja; a tudi sam ima še dodaten skrit motiv, s katerim bi se uspešno okoristil. Po prihodu na zapor ga pričaka pravi pekel, srdit eksploitacijski boj z zaporniki, pri katerem mu poleg Emily pomaga še skrivnostna Shaw (Lennie James). Četudi osnovna premisa izveni klišejsko, so pozitivna plat zvona predvsem dialogi in zabavne enovrstičnice, ki oživijo ob odlični Pearcovi (Memento, King's Speech, The Hurt Locker, The Count of Monte Cristo, L.A. Confidential) predstavi. Slednji igra namreč tako doživeto, da se dela ostalih igralcev enostavno ne vidi. Njegov karakter, ki je v osnovi konvencionalno stiliriziran popelje na novo raven, saj simpatetičnost lika kuje iz njegove gizdalinskosti. Prava mešanica časti, narcisoidnosti, mačističnosti, nonšalantnosti in karizmatičnosti, oblikujejo ikoničen lik, ki je na videz nezaupljiv in gnosološko vprašljiv.


Debitantska režiser ter pisec Stephen St. Ledger in James Mather sta v sodelovanju s cenjenim francoskim režiserjem ter producentom Lucom Bessonom navdih za naslovni izdelek iskala v številnih podobnih filmih. Premisa o osamljenem, zadrtem heroju, ki v skrajno sovražno naperjenem okolju rešuje hčerko ameriškega predsednika asociira predvsem na klasiko Escape from New York, s ščepcem pridiha Gattace. Vesoljski zapor spominja na ZF triler Geoffa Murphya Fortress 2 Re-entry s Christopherejm Lambertom v vlogi zapornika v strogo varovanem, nadrealističnem zaporu 26 tisoč milj nad zemeljskim površjem. Arhetip protagonista bo mnoge tako spomnil tudi na franšizo Die Hard, katere velik oboževalec je tudi Besson, ki se lahko pohvali s projekti The FifthElement, The Transporter, Taken in La Femme Nikita.



Don't flatter yourself. I don't like anybody.

Naracija se niti ne poizkuša izogniti številnim bližnjicam in nelogičnostim, pri čemer se trudi zgodbovne luknje zakrpati s prepričljivo karakterizacijo in dramaturgijo. Klišejev kar mrgoli, a se jih film ne sramuje, temveč se z njimi odkrito postavlja; ustvarjalci si niso delali nikakršnih iluzij; zabavna akcijada je vse, na kar sledeč odvrtek cilja. Slednja filozofija se opazi tudi pri posebnih učinkih, ki so sila povprečni in risankasti. Tehnična stran filma namreč služi povprečni zgodbi in v nobenem segmentu ne izstopa. Film je po duši skorajda nizkoproračunski izdelek, ki bi navzlic efektom verjetno skandiral direktno iz dvd prodajaln, če ga ne bi rešila izjemna dramaturgija in veliko imena. Tako namesto filma, ki bi bil bolj kot ne izguba časa, dobimo zadovoljiv izdelek, ki ima dosti pomanjkljivosti, a nekatere izmed teh uspe obrniti v svojo korist. Rezultat je solidna akcijada, ob ogledu katere se gledalec ne dolgočasi.

5/10

Ni komentarjev:

Objavite komentar