petek, 25. maj 2012

Safe House (2012)


IMDB

Nimam težav z brezmožganskimi akcijami in filmi, katerih namen je zgolj odklop od realnega sveta ter čista zabava. Varna hiša jasno nakaže smer v katero hoče in publiko na katero cilja. V skladu s tem se od prvega kadra pa vse do zadnjega  niti ne trudi izumljati tople vode. Kar dobimo je žal precej mlačen izdelek, brez kakršnih koli žanrskih presežkov, ki bi verjetno ob manj zvezdniški zasedbi romal direktno na Blu-Ray in police prodajaln. Akcija napolnjena s številnimi nesmiselnimi strelskimi obračuni ter neskončno dolgimi avtomobilskimi pregoni brez kakršnekoli substance, povsem nepotrebno moteča tresoča kamera ter manko fluidnosti so razlogi, da je tale izdelek daleč od definicije presežka. 

Tobin Frost: Remember rule number one: you are responsible for your house guest. I'm your house guest.


Glavna zgodba, zaplet in razplet so tam zgolj zaradi akcije, končni, sicer pričakovan preobrat pa ugotovimo že precej pred iztekom samega filma. Krivda leži predvsem v debitantski režiji Daniela Espinose, ki se na najpomembnejšem stolčku nikakor ne znajde. Denzel Washington odigra standardno, vloga in karakterizacija zlikovca pa je nekaj stopenj pod njegovo igralsko bravuro iz filma Training Day. Ryan Reynolds se sicer v nosilni akcijski vlogi izkaže in pokaže nekaj igralskega razpona (in je v tej maniri še najbližje filmu Buried) , a je žal njegov karakter spisan prepovršno. Podporna igralska zasedba opravi svoje delo dostojno, solidna sta Vera Farmiga in Sam Shepard, izstopa pa vedno markantni Irec Brendan Gleeeson.

Glavna nit, interakcija med protagonistoma je podobno kot celoten izdelek izvedena precej površno, pri čemer določene poteze (predvsem Denzelovega karakterja) na trenutke nimajo nobenega smisla. Njun spopad osebnosti, neizkušenega operativca ter agenta, ki je videl že vse, na trenutke sicer ponudi nekaj konkretne substance, a je gledano v celoti zgolj na glavo obrnjen kliše, ki smo ga videli že v nešteto podobnih filmih. Manko kreativnosti, predvsem v akcijskih sekvencah gre na dušo režiserju Espinosi, ki poskuša z dokumentaristično-realističnim načinom snemanja in precej izprano fotografijo, kjer sicer prednjačijo panoramski posnetki prestolnice JAR-a, povleči gledalca v dogajanje, a spodleti na večini področji. Rezultat je zgolj še en predstavnik žanra, ki ne ponuja ničesar novega in se raje opira na že videne stebre akcijskih filmov, pri čemer ne uspe doseči bistvenega cilja svoje naloge.

4/10


1 komentar: