Nič ni narobe s filmi, ki se očitno poslužujejo sredstev umotvorov
B kategorije. Lockout, mešanica znanstvene fantastike, akcijskega filma in
futurističnega slasherja, ima svoje momente (zavoljo sijajnega Guya
Pearcea) in se s slabšim proračunom niti ne obremenjuje. Karizmatični
protagonist je gonilo precej preproste, dvodimenzionalne in enoznačne fabule ki
se zanaša predvsem na igralske sposobnosti avstralskega zvezdnika. Niti
povprečna akcija, ne režija in tempiranje akcijskih sekvenc ne bosta ostali v daljnem
spominu, saj kljub zadostni količini substance film peša, ko na zaslonu umanjka
osrednji lik, ki skozi prizmo vznesene in sebe polne osebe še najbolj spominja
na kakšnega Johna McClanea ali legendarnega Snake Plisskena.
![]() |
Oh, come on. People love me. Just ask your wife. |
V letu 2079 je bivši Ciin agent Snow (Pearce) vsled nacionalne
izdaje in krive obsodbe zoper umora najboljšega prijatelja (ki je konkurenčnim
silam želel prodati zaupne podatke), obsojen na hyper spanje na zloglasnem
vesoljskem zaporu MS-One. Medtem se hči predsednika Emily (bleda Maggie Grace)
odpravi v taisti zapor, zavoljo določitve kriterijev pogojev življenja in
aksiološke neznanke, ki se tiče vpliva zamrznjenega stanja obtožencev na
njihovo mentalno stabilnost. Med intervjujem z upravnikom se pripeti pobeg, pri
katerem izstopa predvsem dementni ter psihotski Hydell (Joseph Gilgun znan iz Harry Browna),
ki izpusti preostale obtožence (meddrugim tudi lastnega brata Alexa (Vincent
Reagan, Troy) in ekipo vključno s predsednikovo hčerko, vzame za talce. Snowu
tako kot idealnemu kandidatu ponudijo alternativo: rešiti hčerko v zameno za
oprostilno sodbo. Snow se kljub začetnemu nerganju, ki ga odmakne od forme
stereotipnega heroja, strinja; a tudi sam ima še dodaten skrit motiv, s katerim
bi se uspešno okoristil. Po prihodu na zapor ga pričaka pravi pekel, srdit
eksploitacijski boj z zaporniki, pri katerem mu poleg Emily pomaga še
skrivnostna Shaw (Lennie James). Četudi osnovna premisa izveni klišejsko, so
pozitivna plat zvona predvsem dialogi in zabavne enovrstičnice, ki oživijo ob
odlični Pearcovi (Memento,
King's Speech,
The Hurt Locker,
The Count of
Monte Cristo, L.A.
Confidential) predstavi. Slednji igra namreč tako doživeto, da se dela
ostalih igralcev enostavno ne vidi. Njegov karakter, ki je v osnovi
konvencionalno stiliriziran popelje na novo raven, saj simpatetičnost lika kuje
iz njegove gizdalinskosti. Prava mešanica časti, narcisoidnosti, mačističnosti,
nonšalantnosti in karizmatičnosti, oblikujejo ikoničen lik, ki je na videz
nezaupljiv in gnosološko vprašljiv.
Debitantska režiser ter pisec Stephen St. Ledger in James Mather
sta v sodelovanju s cenjenim francoskim režiserjem ter producentom Lucom
Bessonom navdih za naslovni izdelek iskala v številnih podobnih filmih. Premisa
o osamljenem, zadrtem heroju, ki v skrajno sovražno naperjenem okolju rešuje
hčerko ameriškega predsednika asociira predvsem na klasiko Escape from New
York, s ščepcem pridiha Gattace. Vesoljski zapor spominja na ZF triler Geoffa
Murphya Fortress
2 Re-entry s Christopherejm Lambertom v vlogi zapornika v strogo varovanem,
nadrealističnem zaporu 26 tisoč milj nad zemeljskim površjem. Arhetip
protagonista bo mnoge tako spomnil tudi na franšizo Die Hard,
katere velik oboževalec je tudi Besson, ki se lahko pohvali s projekti The FifthElement,
The Transporter,
Taken in La Femme Nikita.
![]() |
Don't flatter yourself. I don't like anybody. |
Naracija se niti ne poizkuša izogniti številnim bližnjicam in
nelogičnostim, pri čemer se trudi zgodbovne luknje zakrpati s prepričljivo
karakterizacijo in dramaturgijo. Klišejev kar mrgoli, a se jih film ne sramuje,
temveč se z njimi odkrito postavlja; ustvarjalci si niso delali nikakršnih
iluzij; zabavna akcijada je vse, na kar sledeč odvrtek cilja. Slednja
filozofija se opazi tudi pri posebnih učinkih, ki so sila povprečni in
risankasti. Tehnična stran filma namreč služi povprečni zgodbi in v nobenem
segmentu ne izstopa. Film je po duši skorajda nizkoproračunski izdelek, ki bi
navzlic efektom verjetno skandiral direktno iz dvd prodajaln, če ga ne bi
rešila izjemna dramaturgija in veliko imena. Tako namesto filma, ki bi bil bolj
kot ne izguba časa, dobimo zadovoljiv izdelek, ki ima dosti pomanjkljivosti, a
nekatere izmed teh uspe obrniti v svojo korist. Rezultat je solidna akcijada,
ob ogledu katere se gledalec ne dolgočasi.
5/10
Ni komentarjev:
Objavite komentar